fredag 8 juli 2011

Rkligt med vatten i värmen

Jag var alldeles matt igår fram till ganska sent på eftermddagen då jag bälgade i mig massor av vatten och isté och blev mycket piggare. Det märkliga är att till min glädje visade vågen -9 hg. Jag är inte så naiv att jag troratt man kan tappa fett i den takten men vätska driver vätska. Om man tillfälligt dricker rikligt med vatten så drar det med sig vatten i kroppen så man blir faktiskt av med litet vätska än man drack. Det har jag noterat flera gånger förut. Tyvärr går det även lätt att binda vätska med litet för mycket salt, t.ex. några hg räkor vilkrt ju dessutom ofta åtminstone hemma hos oss, intages med vin, ost och bröd. Nu står det litet räkor på upptining inför kvällen förresten....



1 kommentar:

  1. Bra tips om det där med att dricka vatten. Jag har ju alltid läst att det ska vara bra att dricka vatten när man bantar, men aldrig riktigt vetat varför. Trodde kanske att man inte skulle vara så hungrig om man drack mycket. Försiktig med salt ska man ju alltid vara, men det är svårt eftersom jag inte tycker om osaltad mat.
    Kram
    Ingrid

    SvaraRadera